BARMARK

Barmark er et tilbud til alle våre aktive løpere fra aspirant og oppover. Barmarkstreningen er gratis med unntak av eventuell tilleggstrening som f.eks. ballett.

Det er SVÆRT VIKTIG at alle kommer på barmarkstimer. Vi forventer at utøverne kommer på minimum to barmarkstimer i løpet av uken. Kunstløp-Barmarken er skreddersydd BÅDE for best mulig prestasjon / teknikk på isen, og ikke minst viktig med tanke på skadeforebygging. Veronika har lagt inn en del rotasjonsteknikk her, slik at jentene her får øvd på hoppteknikk, i tillegg til tilrettelagt styrketrening. Kunstløp er en EKSTREMSPORT og vi må holde løperne våre friske og skadefri!

Nettsiden skadefri.no har, i samarbeid med Norges Skøyteforbund, lansert skadeforebyggende kunstløpøvelser på sin nettside og i app for mobil .

Øvelsene er delt i 3 ulike nivå og bør inkluderes i løpernes basistrening.

http://skadefri.no/idretter/kunstlop/

Vi har følgende tider for barmark høsten 2019:
Mandag:
18:15 – 19:00 aspirant – senior Jordal  (Veronika)

Onsdag:
18:00 – 18:45 aspirant – senior Jordal (Veronika)

Torsdag: Ballett – husk egen påmelding
17:00 – 18:00 aspirant – springs Løren Skole (Sissel og Linn)
18:00 – 19:00 debs – senior Løren skole (Sissel og Linn)
Lørdag:
09:40 – 10:15 oppvisning-senior + 10 minutter streching på egenhånd, Jordal (Denis/Janusz)
10:15 – 11:00 aspirant + blue crew + voksne,  Jordal (Denis/Janusz)
10:45 – 11:30 skøyteskole, Jordal (Hedvig)

Søndag:
12:15 – 13:00 aspirant – senior, Jordal (Denis/Janusz)

OPPVARMING

I tillegg til barmark er oppvarming før trening svært viktig. Alle utøvere har fått et eget hefte med øvelser til dette. For å varme opp skikkelig trengs minimum 20 minutter.
Etter hver treningsøkt på is skal utøverne jogge i minst ti minutter og så strekke ut skikkelig så musklene ikke blir kortere og restitusjonen skjer fortere.